Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη, 06 Δεκεμβρίου 2017

Κεχρί: Η τροφή των πουλιών και της πληρότητας

Μπορεί να σας φαίνεται παράξενη σαν διατροφική σύσταση, αλλά η κατανάλωση του κεχριού είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμη. 

Φόρμα Εγγραφής
kalogridouBanner

Το κεχρί αποτελεί μια καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης, είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιδιαίτερα νιασίνη, φολικό οξύ και Β6.

Περιέχει: σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, χαλκό και ψευδάργυρο. Δεν περιέχει γλουτένη, γι’ αυτό και μπορεί να αντικαταστήσει το σιτάρι στο διαιτολόγιο ατόμων τα οποία πάσχουν από κοιλιοκάκη ή άλλες μορφές αλλεργίας στο σιτάρι.

Το μαγνήσιο προστατεύει την καρδιά μειώνοντας τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, ρίχνει την υψηλή πίεση και ελαττώνει τη συχνότητα των κρίσεων ημικρανίας.

Οι λιγνάνες, που περιέχονται σε αφθονία στο κεχρί, μετατρέπονται από τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου σε ουσίες που επίσης δρουν προστατευτικά για την καρδιά και παράλληλα μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης διάφορων ορμονοεξαρτώμενων τύπων καρκίνου, ιδίως του μαστού.

Ακόμα ένα δυνατό σημείο του κεχριού είναι η μεγάλη περιεκτικότητά του σε φώσφορο, ένα ανόργανο στοιχείο που εκτελεί πολλές λειτουργίες στον οργανισμό.

Μεταξύ άλλων, ο φώσφορος είναι δομικό στοιχείο των οστών και των δοντιών, είναι συστατικό του ΑΤΡ (τριφωσφορική αδενοσίνη), της ενεργειακής δεξαμενής του οργανισμού, περιέχεται στα νουκλεϊκά οξέα και είναι συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών.

Επιστήμονες της Σεούλ της Νοτίου Κορέας σε μελέτη τους προκάλεσαν σε πειραματόζωα υπερλιπιδαιμία, ταΐζοντάς τα για 8 εβδομάδες με τροφές υψηλές σε λιπαρά. Στη συνέχεια τα χώρισαν σε ομάδες ακολουθώντας διαφορετική διατροφή για την καθεμία με ρύζι, σόργο και κεχρί για τις επόμενες 4 εβδομάδες.

Στο τέλος της μελέτης, η ομάδα που κατανάλωνε το κεχρί είχε σημαντικά μειωμένα τα ποσοστά των τριγλυκεριδίων όπως και τα επίπεδα της C αντιδρώσας πρωτεΐνης. Κατέληξαν λοιπόν στο συμπέρασμα πως το κεχρί είναι χρήσιμο στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νόσων.

Πώς καταναλώνεται;

Για να το μαγειρέψετε, για κάθε μία κούπα κεχριού προσθέστε 2 κούπες νερό και μία κουταλιά ελαιόλαδο. Ο χρόνος που χρειάζεται για να βράσει είναι περίπου 20 λεπτά. Όταν το κεχρί συνδυάζεται με όσπρια και ωμούς ξηρούς καρπούς δίνει πρωτεΐνη αντίστοιχή με αυτή του κρέατος. Ο παραπάνω συνδυασμός είναι μία καλή επιλογή που καλύπτει τις πρωτεϊνικές ανάγκες των χορτοφάγων ή ατόμων που για οποιονδήποτε λόγο αποφεύγουν τα ζωικά προϊόντα.

Προσθέστε σπόρους από κεχρί στο ψωμί και στα αρτοσκευάσματα ή ρίξτε το στο καστανό ρύζι (πρασόρυζο, σπανακόρυζο, γεμιστά, ντολμάδες) για να ανεβάσετε τη θρεπτική αξία του γεύματος. Το κεχρί μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό πρωινό γεύμα, αν σε αυτό προσθέσουμε μέλι, κανέλα, ξηρούς καρπούς, σταφίδες και το αγαπημένο μας φρούτο κομμένο σε μικρά κομμάτια.

Bookmark and Share

userBannerNew

userBanner

userBanner

X
Οι ειδικοί απαντούν! Στείλε τη δική σου ερώτηση.

Experts