Δημοσιεύθηκε: Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2017

Αυτή η διατροφή κρατάει μακριά τον διαβήτη τύπου 2

Ο διαβήτης και η διατροφή έχουν μια άρρηκτη σχέση που απασχολεί διαρκώς τους επιστήμονες, με αποτέλεσμα νέα δεδομένα να δημοσιεύονται συνεχώς. To Γαλλικό Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας και Ιατρικών Ερευνών (INSERM) δημοσίευσε μια νέα μελέτη στην ιατρική επιθεώρηση Diabetologia της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μελέτης του Διαβήτη (EASD), στην οποία αναδεικνύεται η σχέση της διατροφής με πολλά φρούτα και λαχανικά και της πρόληψης από τον διαβήτη τύπου 2.

Φόρμα Εγγραφής
kalogridouBanner

Παλαιότερες μελέτες έχουν υποδείξει ότι ορισμένα αντιοξειδωτικά, όπως οι βιταμίνες C και Ε, το λυκοπένιο και τα φλαβονοειδή, συσχετίζονται με μικρότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Οι συγκεκριμένες μελέτες όμως είχαν επικεντρωθεί σε μεμονωμένες ουσίες και όχι στη συνολική πρόσληψη αντιοξειδωτικών στη διατροφή.

Έτσι, στη νέα μελέτη τους οι ερευνητές ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες 62.223 γυναικών, εκ των οποίων καμία δεν έπασχε από διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο κατά την έναρξη της μελέτης. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, καθώς και δεδομένα για την αντιοξειδωτική ισχύ τεράστιου αριθμού τροφών, οι ερευνητές απέδωσαν σε κάθε συμμετέχουσα μια βαθμολογία, ανάλογα με το πόσο ισχυρή αντιοξειδωτική δράση είχε η διατροφή της. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι γυναίκες που ακολουθούσαν την πιο αντιοξειδωτική διατροφή είχαν 27% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη σε σύγκριση με όσες πήραν τις χαμηλότερες βαθμολογίες. Τα μέγιστα οφέλη των αντιοξειδωτικών διαπιστώθηκαν σε ποσότητα 15 mmol/ημέρα, αφού επάνω από αυτό το επίπεδο δεν προκύπτουν επιπρόσθετα οφέλη, αναφέρουν οι ερευνητές. 

Οι τροφές που συστήνουν οι ειδικοί είναι η μαύρη σοκολάτα, το τσάι, τα καρύδια, τα δαμάσκηνα, τα μύρτιλα, οι φράουλες και τα φουντούκια. Αυτό που είναι σημαντικό να ειπωθεί είναι το γεγονός πως οι τροφές με τη μέγιστη αντιοξειδωτική ισχύ στις γυναίκες είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, το τσάι και το κόκκινο κρασί.

Η βασική συντάκτρια της έρευνας, Φραντσέσκα Ρομάνα Μαντσίνι, τόνισε πως αν και είναι γνωστό πως οι αντιοξειδωτικές τροφές εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, είναι πολύ πιθανό να ενεργούν ακόμα πιο εξειδικευμένα, επηρεάζοντας την ευαισθησία των κυττάρων στην ινσουλίνη ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος διαβήτη.

 

Ο διαβήτης και η διατροφή έχουν μια άρρηκτη σχέση που απασχολεί διαρκώς τους επιστήμονες, με αποτέλεσμα νέα δεδομένα να δημοσιεύονται συνεχώς. To Γαλλικό Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας και Ιατρικών Ερευνών (INSERM) δημοσίευσε μια νέα μελέτη στην ιατρική επιθεώρηση Diabetologia της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μελέτης του Διαβήτη (EASD) στην οποία αναδεικνύεται η σχέση της διατροφής με πολλά φρούτα και λαχανικά με την πρόληψη από τον διαβήτη τύπου 2.

Παλαιότερες μελέτες έχουν υποδείξει ότι ορισμένα αντιοξειδωτικά, όπως οι βιταμίνες C και Ε, το λυκοπένιο και τα φλαβονοειδή, συσχετίζονται με μικρότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Οι συγκεκριμένες μελέτες όμως είχαν επικεντρωθεί σε μεμονωμένες ουσίες και όχι στη συνολική πρόσληψη αντιοξειδωτικών στη διατροφή.

Έτσι, στη νέα μελέτη τους οι ερευνητές ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες 62.223 γυναικών, εκ των οποίων καμία δεν έπασχε από διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο κατά την έναρξη της μελέτης. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, καθώς και δεδομένα για την αντιοξειδωτική ισχύ τεράστιου αριθμού τροφών, οι ερευνητές απέδωσαν σε κάθε συμμετέχουσα μια βαθμολογία, ανάλογα με το πόσο ισχυρή αντιοξειδωτική δράση είχε η διατροφή της.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι γυναίκες που ακολουθούσαν την πιο αντιοξειδωτική διατροφή είχαν 27% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη σε σύγκριση με όσες πήραν τις χαμηλότερες βαθμολογίες. Τα μέγιστα οφέλη των αντιοξειδωτικών διαπιστώθηκαν σε ποσότητα 15 mmol/ημέρα, αφού επάνω από αυτό το επίπεδο δεν προκύπτουν επιπρόσθετα οφέλη, αναφέρουν οι ερευνητές.

Οι τροφές που συστήνουν οι ειδικοί είναι η μαύρη σοκολάτα, το τσάι, τα καρύδια, τα δαμάσκηνα, τα μύρτιλα, οι φράουλες και τα φουντούκια. Αυτό που είναι σημαντικό να ειπωθεί είναι το γεγονός πως οι τροφές με τη μέγιστη αντιοξειδωτική ισχύ στις γυναίκες είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, το τσάι και το κόκκινο κρασί.

 Η βασική συντάκτρια της έρευνας, Φραντσέσκα Ρομάνα Μαντσίνι, τόνισε πως αν και είναι γνωστό πως οι αντιοξειδωτικές τροφές εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, είναι πολύ πιθανό να ενεργούν ακόμα πιο εξειδικευμένα, επηρεάζοντας την ευαισθησία των κυττάρων στην ινσουλίνη ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος διαβήτη.

Bookmark and Share

userBannerNew

userBanner

userBanner

X
Οι ειδικοί απαντούν! Στείλε τη δική σου ερώτηση.

Experts