Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή, 04 Ιουνίου 2021

Το καλοκαιρινό φρούτο που προστατεύει το ήπαρ και φροντίζει το δέρμα μας

Tα αγαπημένα βερίκοκα δεν λείπουν από την διατροφή μας τώρα το καλοκαίρι και αυτό είναι μια σοφή επιλογή για πολλούς και σημαντικούς λόγους. Παρακάτω ακολουθούν τέσσερα οφέλη υγείας που σύμφωνα με τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία έχουν τα βερίκοκα.

 

Φόρμα Εγγραφής
ourodiagnosi

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Τα βερίκοκα αποτελούν εξαιρετική πηγή πολλών αντιοξειδωτικών, όπως η β καροτίνη και οι βιταμίνες A, C και E. Επιπλέον, βρίσκονται ψηλά σε μια ομάδα αντιοξειδωτικών φαινολών που λέγονται φλαβονοειδή, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι προστατεύουν έναντι ασθενειών όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις.

Τα βασκά φλαβονοειδή στα βερίκοκα είναι τα χλωρογενικά οξέα, οι κατεχίνες και η κουερσετίνη. Οι ενώσεις αυτές εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, δηλαδή τις επικίνδυνες ενώσεις που καταστρέφουν τα κύτταρα και προκαλούν οξειδωτικό στρες, το οποίο με τη σειρά του συνδέεται με την παχυσαρκία και πολλές χρόνιες ασθένειες, όπως οι καρδιακές παθήσεις.

Ενισχύουν την υγεία του δέρματος

Οι βασικές αιτίες πρόκλησης των ρυτίδων και της ζημιάς στο δέρμα είναι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως ο ήλιος, η ρύπανση και ο καπνός του τσιγάρου. Επιπλέον, έρευνα υποδεικνύει  μία άμεση σύνδεση ανάμεσα στην έκθεση στην υπεριώδη (UV) ακτινοβολία, τα ηλιακά εγκαύματα και τον κίνδυνο μελανώματος, την πιο επικίνδυνη μορφή καρκίνου του δέρματος.

Το σημαντικό είναι ότι μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει τις βλάβες στο δέρμα μέσω μιας υγιεινής διατροφής πλούσιας σε αντιοξειδωτικά, τα οποία περιέχονται στα βερίκοκα. Οι βιταμίνες C και E, που βρίσκονται σε αυτό το φρούτο, μπορεί να βοηθήσουν το δέρμα. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C προστατεύει από της βλάβες της UV ακτινοβολίας και τους περιβαλλοντικούς ρύπους εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες. Επιπλέον, η βιταμίνη αυτή βοηθά στην οικοδόμηση του κολλαγόνου, το οποίο παρέχει στο δέρμα δύναμη και ελαστικότητα.

Η β καροτίνη, ένα άλλο θρεπτικό συστατικό του βερίκοκου, μπορεί να προστατεύσει από τα ηλιακά εγκαύματα.

Προωθούν την εντερική υγεία

Περίπου 165 γραμμάρια βερίκοκων παρέχουν 3,3 γραμμάρια φυτικών ινών, τα οποία αντιστοιχούν στο 8,6% και 13,2% της συνιστώμενης πρόσληψης για άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα.

Οι φυτικές είναι που περιέχονται στα βερίκοκα είναι τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες, με τις πρώτες να είναι σημαντικές για τη διατήρηση των υγιών επιπέδων σακχάρου και χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης, καθυστερούν την κίνηση του φαγητού στην πεπτική οδό και εφοδιάζουν τον οργανισμό με ωφέλιμα εντερικά βακτήρια. Το πιο υγιές εντερικό μικροβίωμα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας.

Προστατεύουν το ήπαρ

Κάποια δεδομένα υποδεικνύουν ότι τα βερίκοκα μπορεί να προστατεύουν το ήπαρ από το οξειδωτικό στρες. Σε δύο ζωικές μελέτες, τα τρωκτικά που τρέφονταν με αλκοόλ και βερίκοκα είχαν χαμηλότερα επίπεδα ενζύμων στο ήπαρ και χαμηλότερους δείκτες φλεγμονής από εκείνα που κατανάλωναν αλκοόλ αλλά όχι βερίκοκα. Η έρευνα υποδεικνύει ότι τα βερίκοκα μπορεί να συμβάλουν στην αποτροπή της βλάβης στο ήπαρ λόγω του φυσικά υψηλού περιεχομένου τους σε αντιοξειδωτικά.

Bookmark and Share

userBannerNew

userBanner201901

userBanner

X
Οι ειδικοί απαντούν! Στείλε τη δική σου ερώτηση.

Experts