Δημοσιεύθηκε: Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

Έξυπνα τρόφιμα που μας αλλάζουν τη διάθεση

Μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή μας το φαγητό που επιλέγουμε; Και ποια τρόφιμα έχουν την επίδραση που μοιάζει με αυτή των αγχολυτικών φαρμάκων;

Φόρμα Εγγραφής
healthsolutions

Πρόσφατα ήρθαν στο φως διάφορες έρευνες οι οποίες υποστηρίζουν πως μέσα από τη διατροφή μπορούμε να ανακτήσουμε και τη ψυχική μας υγεία. Προσθέτουν μάλιστα, πως αν θέλετε να δείτε άμεσα αποτελέσματα, θα πρέπει να προτιμάτε τα παρακάτω τρόφιμα ανάλογα με την περίπτωση.

Σοκολάτα για τους αγχωμένους

Οι ειδικοί λένε ότι ειδικά η μαύρη σοκολάτα μπορεί να επιδράσει ριζικά στη μείωση των ορμονών του στρες. Ένα μικρό κομμάτι μαύρης σοκολάτας έχει τη δυνατότητα να μειώσει την ορμόνη του στρες που είναι η κορτιζόλη και άλλες ορμόνες που μας κάνουν να νοιώθουμε ότι πνιγόμαστε από το άγχος, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν Ελβετοί επιστήμονες.

Σαλάτα σπανάκι για τους κουρασμένους

Το φολικό οξύ που περιέχεται στα φύλλα του σπανακιού, βοηθούν το σώμα να επεξεργαστεί και να μειώσει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης. Τα υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης συνδέονται με βλάβες στα αιμοφόρα αγγεία και επηρεάζουν τη ροή του αίματος και θρεπτικών ουσιών στον εγκέφαλο. Η μειωμένη ροή του αίματος μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ότι η ενέργειά σας έχει πέσει στο ναδίρ ή δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε και να υλοποιήσετε καμία από τις έντονα πνευματικές δουλειές. Ο καλύτερος τρόπος για να «ανεβείτε» είναι να φάτε τρόφιμα, πλούσια σε φολικό οξύ, όπως το σπανάκι και άλλα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, καθώς και πατάτες, εμπλουτισμένα ψωμιά και δημητριακά, φασόλια, μπιζέλια και μανιτάρια.

Ξηροί καρποί για τους … περιέργους

Αν τα πάντα σας προκαλούν ένταση τότε ίσως τα τρόφιμα που επιλέγετε να ανεβάζουν κατακόρυφα τα επίπεδα της ινσουλίνης σας με αποτέλεσμα αυτές οι αυξομειώσεις να σας δημιουργούν εκνευρισμό. Το θέμα είναι να επιλέγετε τρόφιμα που δεν θα εκτοξεύσουν το σάκχαρο στο αίμα σας, μία ώρα μετά την κατανάλωση τους. Ο συνδυασμός τροφών που περιέχουν υδατάνθρακες με άλλες που περιέχουν πρωτεΐνη ή κάποιο υγιές λίπος, προτείνεται από τους ειδικούς. Οι υδατάνθρακες είναι μια πλούσια πηγή ενέργειας. Προσθέτοντας κάποιο λίπος ή πρωτεΐνη, θα επιβραδύνετε τη διαδικασία της πέψης, κρατώντας τα επίπεδα σακχάρου και ενέργειας σταθερά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Σολομός για τους αγχωμένους

Η τακτική κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων έχει αποδειχθεί ότι προλαμβάνει αλλά και θεραπεύει την κλινική κατάθλιψη. Και υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν επίσης στη μείωση του θυμού και της ευερεθιστότητας. Αν και υπάρχουν φυτικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, πολλοί προτείνουν τα ψάρια ως καλύτερη επιλογή, καθώς αυτά ενισχύουν σημαντικά τη διάθεση. Τα υγιή αυτά λιπαρά θα τα βρείτε σε ψάρια του γλυκού νερού, όπως ο σολομός, η ρέγκα, οι σαρδέλες και το σκουμπρί.

Πνίξτε το θυμό σας στο …μαύρο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει θεανίνη, ένα αμινοξύ που έχει αποδειχθεί ότι έχει ήπια ηρεμιστική δράση και μας βοηθά να συγκεντρωνόμαστε. Επίσης, η μέτρια ποσότητα καφεϊνης στο πράσινο τσάι, δε θα επιβαρύνει τα νεύρα σας και είναι πιο ήπιο για τον οργανισμό σας από τον καφέ.

Αυγό για τους πόνους της περιόδου

Ίσως η καλύτερη επιλογή για τις ημέρες πριν την περίοδο είναι η κατανάλωση βραστών αυγών σε συνδυασμό με λαχανικά και ψωμί ολικής αλέσεως.

Αποφύγετε τους υδατάνθρακες υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και λίπη, όπως τα ντόνατς και τα πατατάκια, που μπορεί να σας κάνουν να νιώθετε υποτονικά, ή ακόμη χειρότερα, να σας κάνουν να γκρινιάζετε, καθώς το σάκχαρο στο αίμα σας θα αυξάνεται και θα πέφτει. Δημητριακά ολικής αλέσεως, πρωτεϊνες πλούσιες σε τρυπτοφάνη, όπως τα αυγά, οι ηλιόσποροι ή η γαλοπούλα, μπορούν να αυξήσουν την απελευθέρωση σεροτονίνης και να σας κάνουν να μην πονάτε.

Διαβάστε επίσης στο health4you

Τα θαυματουργά ροδάκινα

Τρία τρόφιμα για ατσαλένια καρδιά

Αβοκάντο, το εξωτικό φρούτο που προστατεύει τον οργανισμό

Bookmark and Share

userBannerNew

userBanner

userBanner

X
Οι ειδικοί απαντούν! Στείλε τη δική σου ερώτηση.

Experts