Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018

Ποια είναι η σχέση του φυλλικού οξέος με την αρτηριακή πίεση;

Mια νέα μελέτη έρχεται να αναδείξει την αξία του φυλλικού οξέος στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης καθώς η τακτική χορήγησή του μπορεί να τη διατηρήσει στα φυσιολογικά επίπεδα.

Φόρμα Εγγραφής
kalogridouBanner

Τα στοχεία της έρευνας προέρχονται επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ σε συνεργασία με επιστήμονες του νοσοκομείου «Brigham and Women’s Hospital» στη Βοστόνη. Η μελέτη διήρκησε 8 χρόνια και τα αποτελέσματα έδειξαν πως η πρόσληψη υψηλών ποσοτήτων φυλλικού οξέος μπορεί να μειώσει την υψηλή πίεση. Τα στοιχεία αυτά έρχονται να συμπληρώσουν παλαιότερες έρευνες όπου έχει διαπιστωθεί πως η μακροχρόνια χορήγηση του φυλλικού οξέος μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου.

Είναι γνωστό επίσης πως το φυλλικό οξύ χορηγείται στις γυναίκες που κυοφορούν προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν συγγενείς ανωμαλίες στο έμβρυο, όπως η διασχιδής ράχη, οι δυσμορφίες του εγκεφάλου ή του κρανίου. Για το λόγο αυτό, συμβουλεύουν τις μέλλουσες μαμάδες να έχουν μία ισορροπημένη διατροφή και να λαμβάνουν κάποιο συμπλήρωμα διατροφής φυλλικού οξέως, αν το κρίνει αναγκαίο ο γιατρός τους.

Πηγές φυλλικού οξέος

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ είναι τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως είναι το σπανάκι, τα σπαράγγια, το μαρούλι, το μπρόκολο, τα παντζάρια  και τα μπιζέλια, ενώ αρκετή ποσότητα έχει και το λάχανο και το καρότο. Εντάξετε επίσης στη διατροφή σας  και τα εσπεριδοειδή, όπως είναι τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ, τα σταφύλια, αλλά κα άλλα φρούτα όπως η μπανάνα, το πεπόνι, το αβοκάντο και οι φράουλες.

Το φυλλικό οξύ πρέπει να το λαμβάνει ο οργανισμός μας για να παράγει νέα κύτταρα στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η λήψη του είναι απαραίτητη σε κάθε ηλικία καθώς απομακρύνει τον κίνδυνο αναιμίας αλλά βοηθά και στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Σημαντικό είναι να τονίσουμε πως το φυλλικό οξύ, σε συνεργασία με τη βιταμίνη C και τη βιταμίνη Β12, βοηθούν τον οργανισμό να διασπά και να συνθέτει νέες πρωτεΐνες.

Bookmark and Share

userBannerNew

userBanner

userBanner

X
Οι ειδικοί απαντούν! Στείλε τη δική σου ερώτηση.

Experts